Wat de impact is van onze inspanningen kan je het beste horen van onze fans zelf.
Ervaar hier hun enthousiasme!
KARWEI
Intergamma
"Zonder ‘Welkom bij KARWEI’ zouden we niet onderscheidend genoeg zijn, hierdoor maken we het verschil."
Welkom bij KARWEI is een co-productie van Hostmanship Group en Intergamma. Jørgen Franke, Director Store Operations, vertelt hoe hij de samenwerking met de Hostmanship ervaart.
Hoe is Hostmanship op jullie pad gekomen?
Wij waren opzoek naar een aanpak om onze merkwaarden te activeren in concreet gedrag bij de medewerkers. Wij kwamen in gesprek met Bas Hoogland. Als voormalig directeur van Landal GreenParks is hij enthousiast over de kracht van Hostmanship. Niet alleen richting klanten, maar ook richting je medewerkers. En natuurlijk hoe je hier als leidinggevende op kan sturen. Dit was de aanpak waar wij naar opzoek waren.
Hoe hebben jullie Hostmanship toegepast?
Wij waren wel enthousiast, maar we wilden ook weten of het wel iets voor ons was. Dus zijn we gestart met een pilot groep die was samengesteld met een aantal eigen bouwmarkten en met bouwmarkten van franchisenemers. Toen het een succes bleek hebben we ook de andere Karwei bouwmarkten daarin meegenomen.
Het programma bestaat uit 3 fases:
-
Introductie voor het management in de bouwmarkt en op de werkvloer.
-
Opleiden van ambassadeurs die helpen ondersteunen.
-
Maatwerk waarbij er uit verschillende modules gekozen kan worden die het beste bij die bouwmarkt passen.
Het gaat om empowerment van mensen, we leren de managers van onze bouwmarkten te sturen op beleving en intrinsieke waarden.
Dat is een heel andere manier dan het taakgerichte sturen dat zoveel gebeurt in de retail. Hiermee zorgen we ervoor dat betrokken medewerkers uit zichzelf in beweging komen en pro-actief contact maken met onze klanten.
Welk effect heeft dit opgeleverd?
Hostmanship was voor ons de manier om onze merkwaarden te activeren bij onze medewerkers en ons menselijke kapitaal via de formule te laten uitdragen. De merkwaarden vormen een vast onderdeel van die formule. Door hier aandacht aan te geven en met het bijbehorend gedrag hebben we het cruciale puzzelstukje om deze puzzel compleet te maken. Met ‘Welkom bij KARWEI’ weten we het onderscheid te maken ten opzichte van onze concurrentie. We zien dit niet alleen in onze cultuur terug, maar ook in de cijfers.
Andere aanbieders waarmee ik heb gewerkt richten zich vooral op vaardigheden en leren kunstjes aan. De Hostmanship Group is in mijn ogen uniek en maakt het verschil. Daardoor krijgen we als Karwei geen trainingen, maar een innovatief programma met een partnership.
Wat heeft het jou persoonlijk gebracht?
Hostmanship zorgt ervoor dat ik niet meer standaard vanuit de processen handel. Het maakt me bewust dat we echt het verschil kunnen maken door vanuit gedrag en empowerment te kijken naar wat we doen.
Lees ook de andere verhalen van onze fans