Blije inwoners daar doen we het voor! Martijn Bak en Hans Kos zijn ambassadeurs van het programma ‘de Buch verwelkomt’ dat House of Hostmanship gemeentebreed implementeert.
Hans: “Van alle klantcontacten kun je WOW-momenten maken. Je kunt hen echt verrassen met onze dienstverlening. Wij behandelen zo’n 3000 vergunningsaanvragen en 3000 informatieverzoeken per jaar. Dat doen we al heel goed, we ontvangen weinig klachten. Maar, het proces is er op ingericht dat veel dingen automatisch gaan en dat er zo min mogelijk contact is. Als je daarover nadenkt is het voor inwoners nogal wat. Je doet niet dagelijks een vergunningsaanvraag dus er leven toch vaak vragen.”
Menselijk contact zorgt voor beter resultaat.
Martijn vervolgt: “Daarom nemen we nu binnen 2 weken na de aanvraag contact op met de aanvrager. Dit klinkt misschien als meer werk voor ons. Maar we merken dat het aan het eind van een proces juist minder werk oplevert. Je kunt namelijk de aanvragen al controleren, je kunt dingen in de week leggen. Als er bijvoorbeeld iets moeilijk te vergunnen is komt dat niet uit de hoge hoed. Je neemt de inwoner echt mee in het proces. Dit creëert ook goodwill. Dit maakt ons werk leuker!
Comments