4743C9D3-60E7-41FD-A695-2672E716F6CC.jpeg
boekje-klein.jpg

Welcoming Cultures

Bouwen aan organisaties waar mensen zich uitgenodigd en gewaardeerd voelen

headerfoto's9.jpg

Onderscheiden met de menselijke factor

De betrokkenheid van medewerkers is één van de belangrijkste drivers achter organisatiesucces en het belang daarvan neemt alleen maar toe. De toepassing van nieuwe digitale technologieën vraagt om wendbare organisaties die zich snel kunnen aanpassen. De schaarste aan talent zet thema’s als diversiteit en inclusiviteit hoog op de agenda. Tel daar de behoefte aan zingeving en persoonlijke ontwikkeling van een hele nieuwe generatie medewerkers bij op, dan is de conclusie dat het menselijke aspect in organisaties alleen maar belangrijker wordt. Daarom begeleiden wij organisaties naar een Welcoming Culture waarin de focus op mensen en relaties ligt.

P1020621_Moment.jpg

De keuze om het echt
anders te doen

Een Welcoming Culture vertaalt zich in écht onderscheidend vermogen voor werkplekken. Deze organisaties trekken de juiste mensen aan, zowel als werkgever als dienstverlener. Klanten voelen zich uitgenodigd en medewerkers worden gewaardeerd en uitgedaagd.

Op het moment dat mensen anders naar elkaar en ontmoetingen leren kijken verandert de cultuur. Met onze aanpak zorgen wij voor bewustwording en inzicht, waardoor duurzame gedragsverandering ontstaat. Zodat organisaties niet alleen nu een fijne plek zijn maar ook toekomstbestendig blijven.

Creating purpose driven
human experiences

Het Hostmanship alternatief

Hostmanship als katalysator voor menselijke organisaties

Wij streven naar een wereld waarin iedereen zich welkom en verwacht voelt. Wij noemen dit 'Hostmanship' een praktische filosofie die ten grondslag ligt aan alles wat we doen. Voor veel organisaties en professionals vormt dit tijdloze inspiratie om dagelijks te werken vanuit the human mindset. Een manier van denken, voelen, handelen en leidinggeven waarbij mensen vanuit een positieve grondhouding ontmoetingen aangaan.

Werken vanuit deze mindset geeft meer werkplezier en hogere klanttevredenheid waardoor organisaties direct succesvoller worden. Wij vertellen je graag over alle opties; of je nu wilt kennismaken met Hostmanship of een manier zoekt om deze mindset in je organisatie te halen. 

Dienstverlening die je bij blijft

We leven in een servicegerichte maatschappij. Een goede klantwaardering is essentieel om te kunnen blijven bestaan. Service afspraken nakomen kan iedereen, toch zijn maar weinig organisaties die uitblinken met hun dienstverlening. Veel serviceprotocollen voelen als een 'trucje' en High Tech oplossingen vervangen menselijke processen. Terwijl juist persoonlijke aandacht, The Human Touch, zorgt voor een klantbeleving die het waard is om doorverteld te worden. ‘Hoe wil de klant dat wij zijn?’ is vaak de ontbrekende schakel om de vertaalslag te maken naar een dienstbare organisatie waar excellente dienstverlening voorop staat. Het gaat niet om ‘wie wij zijn’ maar om wat wij voor anderen kunnen betekenen. Die vertaalslag helpen we je graag bij. 

Aantrekkingskracht voor de juiste mensen

Het vinden en houden van de juiste mensen is één van de grootste uitdagingen voor organisaties in deze tijd. Hoe richt je nu een werkplek- en het werkgeverschap in zodat mensen graag bij je werken? Medewerkers die zich kunnen identificeren met het doel en de waarden van hun werkplek, verbinden zich op een duurzame manier aan een organisatie.

Sterk leiderschap zorgt dat zij zich dagelijks uitgedaagd en gewaardeerd voelen. Combineer dat met een inclusieve cultuur waar verschillen juist benut worden en je hebt een succesformule te pakken. Minder vacatures, verloop en verzuim en juist meer ruimte voor talent en eigenheid. Zodat teams eigen verantwoordelijkheid nemen en elkaar stimuleren in hun dienstverlening naar klanten. Ook iets voor jouw organisatie?

Bestaansrecht voor de moderne organisatie

Het onderscheidend vermogen van organisaties zit steeds meer in factoren die moeilijk meetbaar zijn.  De structuur waarin organisaties traditioneel hiërarchisch ingericht zijn, maakt plaats voor de vraag naar hoge dynamiek en aanpassingsvermogen. Zowel van de organisatie en professionals. In een wereld waar de basis van handelen en leidinggeven sterk gekoppeld is aan feiten, cijfers, regels en kaders, gaat dat niet vanzelf. Dat vraagt opnieuw te bouwen vanuit de kern. De mens centraal in alle processen én betere resultaten boeken vanuit gedeelde betekenisgeving en sterk leiderschap. En precies dat is wat wij met House of Hostmanship terugbrengen in organisaties; het vermogen om weer te durven koersen en beslissen vanuit het menselijke kompas.

Slider-Hostmanship-34.jpg

Menselijke Maat

Herkennen wat er écht toe doet

Hoe werkt dat voor ons?

Benieuwd welke stappen jij kunt nemen in jouw organisatie?

Wij maken graag kennis om samen te komen tot een passende route.