google-site-verification=U2RBndfBFHEyc_lof1uZn8gyMhCsm0usqzpCHIjCGac
 

Klantbelofte en Merkwaarden

Wij vertalen de klantbelofte en merkwaarden van jouw organisatie naar concreet gedrag.

Hoe komt het dat je van het ene merk enthousiaster wordt dan het andere merk? En wat doen merken als Karwei, Coolblue en Landal GreenParks waardoor klanten er graag kopen en mensen er graag werken?

 

Wij zien dat dit soort organisaties niet alleen doen wat ze beloven, maar dat ze die merkwaarden leven in alles wat ze doen. Zo worden niet alleen de klanten verwelkomd, maar verwelkomen medewerkers ook elkaar. Een inspirerende merkbelofte is het fundament en verbindt mensen aan de organisatie en maakt ze zo succesvol. Hostmanship helpt met het definiëren van deze merkwaarden en hoe dit te vertalen naar concreet gedrag op de werkvloer. 

Het bestaansrecht van de moderne organisatie

‘Hoe wil de klant dat wij zijn?’ is vaak de ontbrekende schakel om de vertaalslag te maken naar een dienstbare organisatie waar excellente diensverlening voorop staat. Het gaat niet om ‘wie wij zijn’ maar om wat wij voor anderen kunnen betekenen.

  • Waar moet een organisatie voor staan?

  • Hoe wil de klant dat we zijn?

  • Hoe zorg je voor een toekomstbestendige organisatie?

 

Mensgerichte dienstverlening

Wij begeleiden je bij het ontwikkelen en borgen van een mensgerichte cultuur.

‘De mens centraal stellen!’ je hoort het vaak steeds vaker, maar hoe creëer je nu een team waarbij de mens echt centraal staat? 

De sleutel tot een succesvol team vormt de ‘cultuur’. Succesvolle teams hebben een cultuur waarbij mensen verantwoordelijkheid nemen, elkaar stimuleren en elkaar waarderen in hun dienstverlening naar klanten. Dit maakt ze de topteams waar wij als consument graag komen. Hostmanship begeleidt bij het creëren en borgen van een omgeving waarbinnen mensen groeien, zowel individueel als met elkaar. 

Welk gevoel willen jij creëren bij jouw klanten?

Je wilt goede indruk achterlaten op de mensen die bij je zijn geweest. Er wordt geïnvesteerd in fysieke zaken als een mooi pand, een aantrekkelijke inrichting, passend assortiment en gastvrije medewerkers. Wij helpen met het definiëren van het gevoel het bijpassende gedrag met vragen als:

  • Welk gevoel wil je dat je klanten overhouden als ze bij jullie zijn geweest?

  • Hoe definieer je het gevoel in simpele taal?

  • Welk gedrag vraagt dit van medewerkers?

  • Hoe neem je als leidinggevende hierin het voorbeeld?

 

Betrokken medewerkers

Wij leren hoe je de betrokkenheid van medewerkers activeert en omzet in passie, plezier en trots.

Hoe komt het dat je als consument bij sommige organisaties het gevoel hebt dat je op een persoonlijk manier geholpen wordt?

 

Het gevoel van oprechte aandacht met persoonlijke betrokkenheid. Aandacht zonder belscript en zonder dat het een trucje wordt. Dat is het moment dat je als consument persoonlijk contact ervaart, niet door een medewerker maar door een persoon: een mens. Hostmanship ondersteunt bij het zo snel mogelijk inwerken van nieuwe collega’s en hoe leidinggevenden dit eenvoudig kunnen borgen. Zo leren medewerkers hoe ze vanuit hun eigen karakter contact kunnen maken met anderen, zonder in automatisch ‘robotgedrag’ terug te vallen.

Wat maakt medewerkers gelukkig in hun werk?

Bevlogenheid ontstaat als mensen werk doen wat ons boeit en waar zij zich in kunnen ontwikkelen. Het ‘gevoel dat je ertoe doet’ is daarin essentieel. Medewerkers die ervaren dat zij kunnen bijdragen aan de missie, doelen en resultaten van een organisatie werken met plezier en voldoening. Wij helpen organisaties in het creëren van gelukkige medewerkers met hulpvragen als:

  • Welke talenten heeft mijn team nodig?

  • Hoe zorg in voor een goed inwerkprogramma?

  • Hoe stimuleer ik trots en plezier als leidinggevende?

 
 

De inclusieve organisatie

Wij bouwen met je mee aan een organisatie waarin iedereen zich altijd welkom voelt.

Het onderscheidend vermogen van organisaties zit steeds meer in factoren die moeilijk meetbaar zijn.  De structuur waarin organisaties traditioneel hiërarchisch ingericht zijn maakt steeds meer plaats voor een cultuur met hoge dynamiek en aanpassingsvermogen. Gedeelde waarden zorgen voor samenwerking gebaseerd op inhoud en verbinding. Samenwerking en inzet van talent groeit vanuit gedeelde betekenisgeving. Zo is er meer grip op de krappe arbeidsmarkt en zijn medewerkers effectiever. Dit vraagt wel een andere manier van leidinggeven. 

Een antwoord op de krappe arbeidsmarkt.

Gebrek aan sfeer en waardering is nog steeds een voorname reden waarom mensen ontslag nemen. Organisaties met een welkome sfeer daar willen mensen werken en melden ze zich uit zichzelf, er is minder verloop en minder verzuim. Hostmanship helpt organisaties met als resultaat:

  • Aantrekkelijker als werkgever

  • Minder verloop

  • Minder openstaande vacatures

lamp met vogeltjes