google-site-verification=U2RBndfBFHEyc_lof1uZn8gyMhCsm0usqzpCHIjCGac

Wat de impact is van onze inspanningen kan je het beste horen van onze fans zelf.

Ervaar hier hun enthousiasme!

 

Ocon

"Het samenwerken met Hostmanship voelt oprecht betrokken"

Karen Keeman is Manager Facilities in Het Rijksmuseum. In 2007 ging zij als als één van de eerste organisaties in Nederland met Hostmanship samenwerken.

Hoe is Hostmanship op jullie pad gekomen?

"Via mijn netwerk werd ik geattendeerd op Alexander De Vries. We waren namelijk opzoek naar een programma om invulling te geven aan de front office in het vernieuwde museum. Wij zochten naar meer dan de 'standaard training gastvrijheid', meer een filosofie dat blijft plakken. Na het lezen van het boek van Jan Gunnarsson dacht ik, dit is niet zo maar een cursus waar braaf moet lachen. Het is anders, er zit echt een verhaal achter." Wat sprak je daarin aan? "Hostmanship begint eerder dan het contact met de bezoeker. Het start s'ochtends al met jezelf aankijken en de vraag stellen: Hoe zitten wij vandaag in de wedstrijd? Is het een grijze dag? Of is het een turquoise dag? Dit heeft niet alleen effect op de bezoekers, maar ook op de collega's waarmee je samenwerkt."

Hoe hebben jullie Hostmanship toegepast?

We hebben Practitioners die door Hostmanship zijn opgeleid. Aanvankelijk eerst alleen bij Front Office, maar nu ook bij Veiligheidszaken. Zij trainen samen alle nieuwe medewerkers. Ook hebben een programma voor onze leidinggevenden met onder andere MBTI en coaching on the job.

Eens in de zoveel tijd hebben we een herhalingstraining met Hostmanship. Bijvoorbeeld bij de dagelijkse briefing: we gaan weer opzoek naar Wow-momenten! Wie heeft er een mooi verhaal dat ie wil delen? En dan start de bewustwording ook bij anderen met de vraag: Wat kan ik doen om een bijdrage te leveren? Of wat kunnen we doen bij de kassa om de gasten te verrassen? Zo koppelen we dat steeds aan Hostmanship.

Welk resultaat heeft dit opgeleverd?

"De groep medewerkers is heel leuk met elkaar en heel mooi met elkaar." Meet je dat ook? "Dat vind ik lastig, ik wilde graag kunnen meten, maar lukt nog niet echt." Maar hoe merk je dat het effect heeft? "Wel, aan de sfeer op de vloer, die kan je proeven. Mensen blijven lang bij je en de complimenten die je van bezoekers krijgt. Dan merk je dat je een heel mooi team hebt en dat Hostmanship niet alleen voor de bezoeker is maar ook voor de collega's." 

Wat maakt jou als mens enthousiast?

De trainers met wie wij samen werken en betrokken en enthousiast. Ze lopen ook al zo lang mee, dat ook meeleven met elkaar in vreugde en verdriet, echt betrokken!

Ook goed dat er constant geïnnoveerd wordt, steeds worden er weer nieuwe dingen aangeboden die passen bij de tijd waarin we leven. Dan heeft het toegevoegde waarde, want je groet samen verder.

Het is heerlijk als een bezoeker naar je toekomt en zegt: wat een fijn team heeft het Rijksmuseum toch. Of dat collega directies vragen: waar doen jullie je trainingen, want het was bij jullie zo fijn! Ja, daar wordt ik heel enthousiast van!

Nieuwsgierig naar meer?
  • YouTube - White Circle
  • LinkedIn - White Circle
  • Facebook - White Circle
  • Instagram - White Circle

© 2020 Hostmanship Group Nederland BV

HOUSE OF HOSTMANSHIP

Crailoseweg 22

1272 EV Huizen

+31 (0) 35 - 524 7420

info@hostmanship.nl

keurmerk-nrto_edited.png
CRKBO_Instelling_edited_edited.png