Vad är Värdskap?
QUOTES OVER HOSTMANSHIP

Service is wat je geeft, Hostmanship is hoe je het laat voelen

CONTACT
Crailoseweg 22
1272 EV Huizen, Nederland

Telefoonnummer
035 524 74 20
info@hostmanship.nl
SOCIAL MEDIA
Afdrukken

De Essilor klantreis, bezien door de Hostmanship bril.

VERSCHENEN 28/2 8:25

De Essilor klantreis, bezien door de Hostmanship bril.

Essilor is wereldmarktleider op het gebied van brillenglazen op sterkte, met merkproducten zoals Varilux, Eyezen en Crizal. Innovatie zit Essilor in het DNA en dat vertaalt zich niet alleen in de hoogwaardige kijkoplossingen, maar ook in de manier waarop Essilor haar klanten ondersteunt. Met het zogenaamde Uneyeted-programma helpt Essilor honderden aangesloten opticiens om hun dienstverlening naar een hoger niveau te brengen. Centraal in dit programma staat ‘de Essilor klantreis’, waarin ernaar gestreefd wordt de klant de best mogelijke klantreis in de winkel te bieden. Hoe doe je dat?

Door vakinhoudelijke training, zoals bijvoorbeeld glas-, montuur- en kleuradvies. Ook Hostmanship is een belangrijke pijler in de Essilor klantreis. Hostmanship is de kunst om mensen het gevoel te geven dat ze welkom zijn. Onmisbaar natuurlijk, als het gaat om de best mogelijke beleving in de winkel.

Bij Hostmanship gaat het erom dat je je afvraagt hoe je klant of collega graag behandeld zou willen worden, vertelt Hostmanship specialist Hans Kolman. Hoe kun je écht het verschil maken? Dat zit hem bijvoorbeeld in een oprecht verwelkomende houding, goed vakmanschap en kunde. Maar ook voel je als klant het verschil als de medewerker de verantwoordelijkheid heeft gekregen om een situatie of klacht zelfstandig af te handelen of bepaalde uitzonderingen te maken. Aandacht voor de onderlinge verhoudingen en sfeer in het team is ook van essentieel belang. Het zijn vaak hele kleine gebaren die het verschil maken tussen een gewone ervaring en een wow-ervaring.

De trainingen Hostmanship, die Hans Kolman verzorgt voor de opticiens van het Uneyeted-programma, gaan hierover. Je gaat samen op zoek hoe je je klanten,  je collega’s en jezelf niet te vergeten, nog meer kunt verwelkomen en helpen. In 2017 zijn ruim 20 opticiens actief aan de slag gegaan met Hostmanship en er volgen er dit jaar nog veel meer. De reacties zijn erg positief. Enkele uitspraken van enthousiaste deelnemers:

“Er is nog nooit een training geweest die het team zo heeft geraakt en de verbinding onderling veel intenser gemaakt heeft”

“Passie en bagage delen vragen een veilige omgeving. Geweldig om te ervaren wat er dan gebeurt”

Wilt u meer weten over het Hostmanship gedachtegoed en Essilor? Neem dan contact op met Hostmanship Specialist Hans Kolman via hans@hostmanship.nl.

DEEL DEZE POST

Facebook Twitter Blogger
blog comments powered by Disqus