Afdrukken

Certified Host - Tjibbe de Jong - Elkien

Wat is jouw motivatie geweest om Hostmanship Coach te worden?
Na de presentatie Carlijn, vond ik zeker dat we dat moesten gaan toepassen in de organisatie. Hoe gaan we ons presenteren, want wat en waarom was al uitgekauwd en daar maakten we zeker het verschil niet meer.   

Wat heeft Hostmanship voor jou persoonlijk gebracht?
Een andere manier van denken en doen, je hebt meer aandacht hoe men met elkaar communiceert daarna kan je daar zelf wat van leren en daarna doen  

Welke inzichten heeft Hostmanship jou gegeven, in jouw rol? Wat waren voor jou eye-openers?
Hoe je met  kleine veranderingen in communiceren je een groot verschil kan gaan maken, doorzetten naar de vaklieden/tad ers is een leuke woordenwisselingen/bewustwording geweest maar het is nu ook aanwezig die bewustwording . Hoe doordat je dingen anders bespreek op hun plaats vallen en dat mensen na verloop de dingen op de juiste manier oppakken. (het verschil maken is een probleem in een organisatie een ieder blijft op het wat en waarom zitten en dan de ommekeer van hoe , ja dat is leuk want dan zie je ze anders reageren)    

Waarom zijn jullie met Hostmanship begonnen?
Het wat en waarom is bij onze organisatie behoorlijk neergezet, als je dan nog meer wilt gaan doen, dan moet je kijken naar het HOE en dan komen jullie kijken, want daar zit nog een behoorlijk  uitdaging.   

Wat was je grootste uitdaging bij het toepassen van Hostmanship in jou organisatie?
De collega’s bewust maken van hostmanship (Hoe), de vooroordelen, conclusies, gemakzucht is aanwezig (bv Ach geef maar toe op basis van hostmanship,  we werken toch al zo, terug grijpen op het oude)       

Hoe leeft Hostmanship op de werkvloer?
Verschillend. De vaklieden zijn er wel mee bezig dit zie je en hoor je ook uit hun verhalen maar daar moet je ook wel eens op de herhaal knop drukken J ook de collega’s van het kcc deze gebruiken het ook om een bv spoed bon te maken en dan gaat het om hostmanship spoed, het duidelijk zijn en dan van daar uit gaan werken is dan even vergeten.

Kun je een leuk voorbeeld geven van een WOW-moment?
- Dat een vakman een persoon help die op de straat wat laat vallen hij ziet het gebeuren heeft de boel opgeruimd (had hij waarschijnlijk anders niet gedaan), de persoon in kwestie vond het eigenlijk heel normaal, maar een andere persoon die het van afstand bekeed vond het geweldig en dat is erg leuk. Zo zijn er meer dingen die nu meer naar voren komen.

-Dingen die voorheen om moest vragen door de collega’s opgepakt, dan hebben we het over gegevens verstrekken en zelf in oplossingen denken.  

- Dat een vakman zelf aangeeft dat hij ook meer zelfvertrouwen heeft gekregen.

Hoe merken de klanten/gasten dat jullie bezig zijn met Hostmanship?
Doordat men anders reageert, men met een overtuiging iets brengt, doordat men in oplossingen gaat denken en dat men niet de problemen vooruit schuift maar oplost.

Welke effecten richting de klant/gast zie je gebeuren door Hostmanship?
Dat de collega’s op een leuke maar goede manier gaan communiceren met de klanten/gast op meer gastvrije manier  

Welke feedback hebben jullie van klanten/gast gekregen sinds jullie bezig zijn met Hostmanship?
Dat het ook altijd nog niet goed gaat, dat men verast is dat we terug bellen (dus de feedback dat het wel eens anders is geweest) dat we de dingen die we doen wel in veel gevallen op de juiste manier doen, dat we veel doen aan communicatie.  

Tot slot, in één zin; waarom zou je de opleiding aanraden?
Dat men door jullie meer bewust wordt HOE hoe je het verschil kan gaan maken. En dat dat een heel verschil kan maken hoe je de klanten gaat benaderen.    

DEEL DEZE POST

Facebook Twitter Blogger