Roeland Weijs

No-nonsense, daar houdt Roeland Weijs van. De rode draad in zijn werk is mensen en organisaties bewust te maken van de vraag: waar doe je het eigenlijk voor? Hoe stel je je nou op naar je klanten en collega’s? Respect en vertrouwen zijn daarbij belangrijke uitgangspunten, vindt hij. En hoewel ieders probleem anders is en niet iedereen op dezelfde manier geholpen wil worden, wat wel altijd kan is elkaar serieus nemen.

Tijdens een DeLaMar Experience met zijn voormalige opdrachtgever ging zijn vlam voor Hostmanship branden. Het Hostmanship gedachtegoed bleek uitstekend te passen bij zijn eigen intuïtieve opvattingen over het het verwelkomen van in- en externe klanten in organisaties. 

De klant komt nu meer in beeld bij woningcorporaties

In zijn werk als consultant richt Roeland zich vooral op woningcorporaties. Hij is ervan overtuigd dat Hostmanship heel goed past bij de fase waarin woningcorporaties nu komen. Na de efficiencyslagen van de afgelopen jaren en de compliance met de woningwet, komt nu de klant weer veel meer in beeld. Het klantoordeel gaat een steeds belangrijkere rol spelen in het onderscheidend vermogen van woningcorporaties. Roeland heeft er veel zin om woningcorporaties te helpen hun werkklimaat en houding- & gedragcomponenten te borgen met Hostmanship.

Praktische instelling

In zijn privéleven komt zijn praktische instelling ook goed van pas. Roeland heeft een groot gezin met maar liefst vier dochters; een drieling (!) van 14 en een dochter van 12. Hij houdt, naast gitaar spelen, van goede wijn en gunt andere mensen ook dat ze wijn drinken die ze lekker vinden. Daarom heeft hij de wijn-app Somm ontwikkeld, die mensen op basis van eerdere proefervaringen aanbevelingen doet van wijnen die ze waarschijnlijk ook lekker vinden. Een man met visie, een goede smaak én een praktische vertaalslag, die verwelkomen we graag bij Hostmanship!

Je kunt met Roeland in contact komen via 06-53683462