Afdrukken

Hostmanship Coach John Jansen

Ik doe bijna alles op gevoel en Hostmanship is voor mij gevoel en daarbij was dit een vanzelfsprekende keuze. Dit is hoe je wilt zijn, dit is wie je bent. Dit is zijn.

Ik ben eindverantwoordelijk voor Axxicom Airport Caddy B.V.. Dus ik ben verantwoordelijk voor al het vervoer van passagiers met een mobiliteitsbeperking op luchthaven Schiphol, van en naar een vliegtuig. Daarnaast leveren we nog een aantal commerciële diensten als Meet & Assist en Schiphol Travel Assistance.

Wat is jouw motivatie geweest om Hostmanship Coach te worden?
Ik doe veel op gevoel en Hostmanship is voor mij gevoel en daarmee was dit een vanzelfsprekende keuze. Dit is hoe je wilt zijn, dit is wie je bent. Dit is zijn.

Wat heeft Hostmanship jullie organisatie opgeleverd?
Een 8,9 als klanttevredenheidsscore. Dit is het resultaat van een onafhankelijk klantonderzoek uitgevoerd in opdracht van luchthaven Schiphol.

In een representatief onderzoek zijn veel passagiers gevraagd naar hun ervaring.
Het mooiste is dat 48% aangeeft verrast te zijn geworden in het contact met de PA. Het heeft bewezen dat onze PA’s op de vloer weten hoe ze met passagiers “moeten” omgaan. (De vriendelijke begroeting, de betrokkenheid en behulpzaamheid van de begeleiders droegen volgens onderzoeks-- en adviesbureau Quality Support bij aan de hoge waardering.)

Wat is de meerwaarde van opgeleid worden tot Hostmanship coach?
Ik kan nu de boodschap concreter uitdragen en ik kan iets tastbaar maken waarvan ik weet dat het er is, dat is mooi. Daarnaast kan ik er nu voor zorgen dat mensen om mij heen dat gaan beseffen. Dít gaat over plezier, over connectie, over bezig zijn met je gasten en over focus.

Wat heeft het jou persoonlijk opgeleverd?
Plezier. Het mooiste compliment is dat mensen tegen mij zeggen, ‘tsja John, jij bent Hostmanship’. Natuurlijk ben ik dat niet altijd maar op het moment dat mensen dat voelen denk ik ‘nou, dan doe je het niet onaardig.’

Waarom zijn jullie met Hostmanship begonnen?
Behandel de ander zoals de ander behandeld wenst te worden. Volgens mij is dat wat wij doen. Wij maken het verschil door onze passagiers soms net even iets extra’s te bieden. In onze omgeving is dat makkelijk te implementeren en dus sloot Hostmanship aan bij ons.

Hostmanship zorgt voor verbroedering, geeft een opening tot het bespreekbaar maken van zaken die eerst onbesproken bleven.

Tot slot:
Het helpt iedereen om anders te zijn met elkaar en anders te durven zijn met elkaar. Het is eigenlijk heel simpel: Op het moment dat je allemaal met elkaar op die manier omgaat, wordt de wereld verdraagzamer. Je moet het natuurlijk niet overdrijven, ik ben zelf ook een nuchtere Fries. Het geeft je een andere manier van ‘in je leven staan’.

Zou jij ook graag teamleiders binnen jouw organisatie opleiden tot Hostmanship Coach? neem dan contact met ons op via info@hostmanship.nl of bel ons op 035 5247420.


 

DEEL DEZE POST

Facebook Twitter Blogger