Leo Valk

Ik ben een samenbinder, iemand die verbindt door samen te werken en samenwerking stimuleert door te verbinden. Door actief te luisteren, te observeren en aan te voelen wat er in individuen en groepen omgaat, help ik ondernemers tot de essentie van hun bedrijf te komen. Welke waarde voegt jouw bedrijf toe, hoe toon je dat, en ervaren jouw medewerkers en klanten dat ook zo; dat zijn vragen waar ik graag over spar met ondernemers.

Mijn ervaring heb ik voornamelijk opgedaan bij ABN AMRO en HEMA. Als leidinggevende van 25 tot 38 HEMA-winkels heb ik de kracht van mensgerichte sturing en dienend leiderschap ervaren, in voorspoedige tijden, maar ook in economisch zwaar weer. Ik kom het best tot mijn recht in een coachende rol. Om mijn praktische ervaring met coaching te versterken met een theoretisch fundament heb ik onlangs de leergang coaching afgerond.

Ik richt mij met Hostmanship vooral op retail en MKB. Veel retailers worstelen op dit moment met het ‘bricks & clicks’ vraagstuk: de fysieke versus de virtuele winkel. Juist op dat snijvlak kan je naar mijn mening met Hostmanship het verschil maken. Ondernemers in het MKB die zich volledig richten op hun product of dienst en daarmee voorbij dreigen te gaan aan zichzelf en de mensen binnen de organisatie, help ik te reflecteren en te focussen om uiteindelijk een beter rendement te realiseren. Met Hostmanship wil ik bedrijven in beweging zetten, ze in laten zien hoe belangrijk het is om de klant écht centraal te stellen. Daar ontlenen ze immers hun bestaansrecht aan. 

 

leo@hostmanship.nl

06 542 926 80