Literatuur

Direct bestellen?

Grondlegger Jan Gunnarson heeft diverse boeken geschreven over Hostmanship. Veel mensen geven er de voorkeur aan een boek over deze unieke filosofie te lezen als kennismaking. Het wordt gezien als een belangrijke aanvulling om kennis en inspiratie over Hostmanship op te doen. 

Titel: Hostmanship; de kunst mensen het gevoel te geven dat ze welkom zijn - Jan Gunnarsson

Mensen welkom laten voelen, is een kunst die iedereen kan leren. Hostmanship geeft inspiratie en richting aan diegene, die het verschil wil maken, als individu, als team, als organisatie. Het geeft daarmee een frisse visie op het ontwikkelen van succesvolle individuen en organisaties. Organisaties die doen wat ze beloven met medewerkers die daar trots op zijn.

Je leest aan de hand van praktische voorbeelden en verhalen welke principes ten grondslag liggen aan Hostmanship. Het handelen volgens deze principes leidt tot ontmoetingen die indruk maken en die aan de basis staan van succesvolle relaties tussen klanten en organisaties.

Van deze bestseller zijn al meer dan 45.000 exemplaren verkocht. Het boek is momenteel verkrijgbaar in het Nederlands, Engels, Zweeds, Noors en Deens. Het wordt vaak cadeau gedaan als blijk van waardering voor leidinggevenden, medewerkers, klanten, partners en leveranciers.

Titel: From boss to host; the art of welcoming leadership - Jan Gunnarsson

Het vervolg, From boss to host; the art of welcoming leadership gaat over leiderschap voor mensen die geïnspireerd zijn geraakt door de ideeën over Hostmanship en de betekenis daarvan voor daadwerkelijk en duurzaam succes. Het boek gaat over dienstbaar leiderschap en over de kunst om gastvrije bedrijven en locaties te creëren. Dit boek wordt momenteel in het Nederlands vertaald.

Onze boeken zijn eenvoudig te bestellen in onze winkel!

Hostmanship Scheurkalender

De Hostmanship Scheurkalender met quotes, anekdotes en andere boeiende uitspraken zorgen voor een dagelijkse dosis inspiratie op de werkvloer. 

Deze kalender wordt onder andere uitgedeeld aan eigen medewerkers, leveranciers en klanten. Wil je samen met ons je eigen scheurkalender ontwerpen of meer weten over de diverse mogelijkheden? Neem dan contact op met info@hostmanship.nl of bel op 035 5247420.

Brochure 'About Hostmanship'

Ben je geïnteresseerd in de betekenis en de zes principes van Hostmanship en de praktische filosofie ervan? Download dan de (Engelstalige) brochure  “About Hostmanship".

Heb je vragen over de boeken of over een bestelling? Neem dan contact op met anouk@hostmanship.nl of bel ons op 035 5247420.

Lees wat anderen vonden...

Een aantal citaten over Hostmanship, de kunst mensen het gevoel te geven dat ze welkom zijn.

"Hostmanship' is dus de kunst om mensen zich welkom te laten voelen. Het begint van binnenuit. Het kan door iedereen geleerd worden. Het zal u inspireren. En is zeer goed toepasbaar in groter verband binnen uw organisatie. Essentie is dat uw organisatie er één wordt die doet wat hij belooft, met medewerkers die daar trots op zijn. 'Hostmanship' is een verfrissend boekje dat u laat realiseren waarom u plezier in uw leven en werk heeft en waarom uw cliënten met plezier uw organisatie bezoeken. U doet uiteraard al aan hostmanship. Niet? Dan heeft u nu geen enkele reden meer om uw hoofd langer in het zand te steken. Haal uw neus uit de wind en steek deze in dit boek vol Zweedse wijsheid van Jan Gunnarsson."

Peter Vermeulen,
MBA is CEO bij Procornea

"Voor mij is 'Hostmanship' een boek dat ik twee keer per jaar zou moeten lezen en dat ik aan veel van mijn relaties zou kunnen en willen geven. Zowel als compliment als attentie. Het is eenvoudige kost waar iedereen zijn of haar ding uit kan halen. Maar het vervolgens toepassen is echt lastiger dan het lijkt. Hoe gemakkelijk verval je wel niet in standaardoplossingen of gedragingen of vraag je naar wat 'ons beleid hierin is'. En tegelijkertijd weet je dat leven en werken vanuit hostmanship veel vervullender is; het vraagt alleen wel wat van je eigen waarden en creativiteit!"

Corella Slob – Winterink is mede-eigenaar van Poker-HRM & ICT en sinds 2008 werkzaam als zelfstandig (interim) manager HR.

“Een inspirerend boek dat de aandacht vestigt op enkele pijlers van een succesvol dienstverlenend bedrijf.”

Mats Lederhausen,
President Business Development,
McDonald’s Corporation

“We maken allemaal deel uit van het Zweedse Hostmanship en kunnen ertoe bijdragen dat gasten zich welkom voelen in Zweden. Gebruik het boek als inspiratiebron.”

Ulrica Messing,
Zweedse minister van Toerisme

“Fantastisch! Een zeer inspirerend boek. Met het hoofd en het hart geschreven, voor het hoofd en het hart. Meteen lezen, anders doen je concurrenten het wel!”

Karl-Erik Strand, directeur
Sveriges Rese- och Turistråd (de Zweedse Reis- en Toerismeraad)

“Ons hotel bestaat niet alleen uit ijs, maar ook voor een groot gedeelte uit trots. Iets wat door dit boek op een geweldige manier wordt belicht.”

Yngve Bergqvist, directeur
Icehotel Jukkasjärvi

“Een boek over iets dat we al wisten, maar waar we nooit echt de reikwijdte van hebben beseft. Nu weten we wat goed Hostmanship werkelijk inhoudt.”

Dag Klackenberg, directeur
Svensk Handel (de Zweedse Handelsfederatie)

“Hostmanship gaat vooral over een bredere samenwerking en een gevoel van trots over jezelf, je bedrijf en je locatie. Dat wordt door dit boek onderstreept.”

Mats Hulth, directeur
Sveriges Hotell- och Restaurangföretagare, SHR
(de Zweedse Vereniging van Hotel- en Restauranthouders)